TERROR FROM THE DEEP

Ogłoszenie

Ludzie róbcie SF safe fleet. Nikt nie będzie czekał az zabiezecie Flotę z planety tylko ją rozwali, JESZCZE RAZ RÓBCIE SFy

#1 2009-02-01 22:17:28

krilanos

Admirał

Zarejestrowany: 2008-12-02
Posty: 21
Punktów :   

Kolonizacja

Jak skolonizować nową planetę ?

Najpierw budujesz Statek kolonizacyjny (wymagania do jego budowy są w zakładce Technologia). Następnie w zakładce Galaktyka szukasz jakiejś niezamieszkanej planety (przy numerze tej planety pola "Nazwa" i "Akcja" są puste) i wysyłasz na współrzędne tej planety Statek kolonizacyjny z misją "Kolonizuj" (uwaga: na statek kolonizacyjny nie wrzucaj żadnych surowców, gdyż przepadną przy kolonizacji). Jeżeli nikt przed tobą nie skolonizuje tej planety to wkrótce otrzymasz komunikat o pomyślnej kolonizacji planety a w zakładce Podgląd (i rozwijanym menu) będzie do wyboru nowa planeta. Na samym początku na planecie będzie znajdowało się 500 metalu i 500 kryształu. Tak więc jeżeli chcesz przyspieszyć budowę budynków na tej planecie niezbędne będzie wysłanie transportu surowców (ale dopiero po skolonizowaniu planety).

1. Jednak nie o tym chciałem pisać. Wielu graczy zastanawia się, gdzie kolonizować nowe planety. Najczęściej nowicjusze kolonizują te planety, które są wolne- na 1, 2 , 3 pozycji - BŁĄD !!

Planety bardzo małe, gorące

Planeta na pozycji 1 ma 48-80 pól. Średnio: 64 pola.
Planeta na pozycji 2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pol.
Planeta na pozycji 3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
zalety: - duża temperatura - możliwość szybszego zbadania grawitonów
- duża dostępność
wady: - rozmiar

Planety duże, ciepłe

Planeta na pozycji 4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
Planeta na pozycji 5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pol.
Planeta na pozycji 6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pol.
zalety: - duży rozmiar
- temperatura
wady: - mała dostępność

Planety średnie

Planeta na pozycji 7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
Planeta na pozycji 8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pol.
Planeta na pozycji 9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pol.
zalety - dość duży rozmiar
wady - średnia dostępność

Planety małe, zimne

Planeta na pozycji 10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pol.
Planeta na pozycji 11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pol.
Planeta na pozycji 12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pol.
Planeta na pozycji 13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pol.
Planeta na pozycji 14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
Planeta na pozycji 15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pol.
zalety - mała temperatura/ duża produkcja deuteru
wady - dość mały rozmiar, aczkolwiek zdarzają się wyjątki

Masz 40% szans, że planeta będzie miała mniej lub więcej pól niż podano w powyższym schemacie.
Odchylenia od wartości oczekiwanej (średniej) są wyjątkowo duże dla planet z pozycji 4-6.

Jak widzimy, najbardziej opłaca się kolonizować planety na pozycji 4-6. Jednak wiąże się to z ryzykiem, że dostaniemy małą planetę, a nie wielką, jak chcieliśmy. Co wtedy zrobić? Usunąć kolonię i skolonizować jeszcze raz. Należy pamiętać, że przez ok. dobę usunięta planeta ma nazwę "porzucona kolonia". Możemy stworzyć sobie także jedną kolonię do produkcji deuteru, na 15 pozycji. Zdarza się, że na np 14 pozycji skolonizujemy planetę mającą 190 pól - wyjątek, ale bardzo przydatny.

Dlaczego właśnie duże planety ? Przecież na matce mam na razie 50 pól zabudowanych, a kolonię mam 120 pól?

W późniejszych etapach gry, gdy gracz nabierze już punktów, kolonie takie nie będą wystarczające. Przy ok. 150k-200k pkt na matce trzeba już budować terreformery, które dodają pól planecie. Jednak jest to inwestycja dość nieopłacalna, gdyż wiele kosztuje. Lepiej mieć planetę > 180 pól, niż robić terraformery.

2. Położenie kolonii.

Czy kolonizować planety w tej samej galaktyce? W pobliżu matki, czy może gdzieś dalej? Czy kolonizować w 9 gali?

Mamy tu kilka wariantów:

1. Robisz flotę, chcesz atakować, jesteś agresywny i chcesz szybko zdobywać punkty.

-najlepiej postawić 1 kolonię kolo matki
-robić kolonie w wielu galaktykach (ewentualnie po 2, 3 w jednej, ale oddalone od siebie).
- pozostaw sobie 1 kolonię wypadową - możliwość skolonizowania się koło wroga i zaatakowania go, później usunięcie kolonii

Zalety: - możliwość atakowania wielu różnych celów
- kontrola nad całym uniwersum

Wady: - praktycznie brak możliwości wymiany surowców między planetami ( długi czas lotu floty)

2. Jeśli robisz same kopalnie, obronę, i ewentualnie małą flotę, którą farmisz, lub złomujesz małe cele:

- wszystkie planety położone w pobliżu matki, po 2 w jednym układzie
- jedna kolonia wypadowa ( ewentualnie)

3. Jesteś super bunkrownikiem, robisz tylko kopalnie i chcesz, by nikt cię nie szpiegował/atakował.-możesz zrobić tak jak w punkcie 2
- możesz kolonizować planety w 9 gali- jest tam bardzo mało osób
- masz wszystkie kolonie zrobione, nie masz wypadowej

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.poradnikmargo.pun.pl www.shinobigakure.pun.pl www.badmintonlegnica.pun.pl www.pokelandia.pun.pl www.turionmt2.pun.pl